ce faci?

Ce faci cand te uiti in jur  si vezi decadere? Ce faci cand ai asteptari si ele se lasa asteptate sau sunt lasate deoparte? Ce faci cand vrei mai mult dar nu ai de unde?

Dai din coate? Sau ridici din umeri? Conteaza.

Ai grija ce vorbesti deoarece cuvintele devin actiuni? Ai grija la actiuni pentru ca ele aduc repercursiuni? Ai grija la actiuni pentru ca ele te definesc? Ai grija de visele tale? Ai grija de persoanele din jurul tau? ai grija sa oferi un zambet? Ai grija sa iti dramuiesti banii in asa fel incat sa ai si luna la sfarsitul banilor? Ai strans un copil in brate si te-ai gandit ca este mult mai pur decat tine? Te-ai gandit? Ai gandit? Gandeste. Simte. Iubeste. Lasa.

Esti puternic sau esti slab? Esti apt? Ai vointa necesara? Ai demnitatea necesara de a ridica fruntea fara remuscari? Ai inima impacata? Ai facut alegerea corecta?

Sunt mahnita. Am decazut. In loc de zambete vrem sange. In loc sa petrecem timp de calitate ne perfuzam cu alcool. In loc sa ne destresam cu persoana iubita, ne inchidem in vicii. Avem o mentalitate de tot rahatu’. Dar nu suntem in stare sa o schimbam. Suntem speriati de nou. Dar ne batem cu pumnii in piept ca suntem logici si plini de noi. Nu vrem copii pentru ca fuga de responsabilitate este mai importanta. Ne agatam de detaliile ce nu ne definesc. Ne agatam de tot ce este rau si uitam de frumos. Si ne miram ca suntem singuri. Pentru ce? Merita?

Inainte, familia era familie. Acum este o afacere. Este o melodie uitata. Poate unii mai stiu refrenul. Dar nu cred.

Inainte, scoala era scoala. Acum este o bucata de hartie pe care o treci pe o alta bucata de hartie data vreunei ‘pile’ sa o impinga deasupra. Pentru ce?

Inainte, munca era munca si casa, casa. Acum am eliminat granitele si le incurcam. Nu mai stim care-i care. Doare? Inca nu. Suntem democrati si deschisi mental. HA! Suntem nimic.

Dam bani pe care nu ii avem pe niste jucarii de care nu avem nevoie. Promovam prostie si ‘parasutism’. Dam la fund demnitate, intelepciune, armonie. Bagam la inaintare raul. 

Ne maturizam si neintrebam de ce dracu’ nu mai zambim. Pai cum ma boule sa zambesti cand nu mai ai habar ce inseamna joaca, dragoste, intimitate, imbratisare, dans?! Cum ma?! Cum ma sa ai parte de fericire cand tot ce atragi este depresie?! Cum sa ceri ceva fara sa oferi?! Cum iti permiti sa ceri fara sa oferi?! De unde tupeul asta?! Cum sa ti se ofere respect cand te crezi Dumnezeu sau orice alta divinitate si vorbesti tu pentru toti si tai in carne vie doar pentru ca tu ai impresia ca ai dreptul?! Cum iti permiti tu, o persoana limatata sa pretinzi ca nu ai bariere?! Cum poti minti?! Cum te poti minti pe tine?! De unde nerusinarea asta?! 

Cum, capro, sa iti ofere dragoste cand tu ii oferi prostie?! Cum poti sa deschizi gura cand esti constienta ca habar n-ai de ce respiri?! Cum capro?! 

Cum tu fraiero sa iti ofere afectiune cand dragostea lui este si va ramane …. ?! Cum sa te astepti la frumos cand e negru in sufletul lui?! Cum sa iti ofere cand este incapabil?! Cum sa te respecte cand esti carpa in fata lui?! Din respect?! 

Imi place muzica. ma duce pe niste culmi nevazute. Imi place sa citesc. traiesc o alta viata cand citesc. Imi place sa ma implic, fie ea facultate, viata, relatie, oameni, societate. Imi place sa zambesc cand vad doi batranei tinandu-se de mana. Imi place sa vad un film bun. Imi place sa dansez. Imi place sa primesc si sa ofer afectiune. Imi place sa merg cu trenul. Imi place sa stau de vorba cu o persoana de la care am de invatat. Imi place sa ma pierd in multime. Imi place sa ma plimb. Imi place sa sper. Sunt naiva. 

Naivitatea ucide suflete. Am spus. 

~ by embrionu on 03/03/2013.

Leave a Reply

 
